måndag 21 september 2009

Välkommen!!!

Jag har sedan ett drygt år bloggat under rubriken "Signe mitt i livet. Tanken där var från början att jag skulle skriva om hela livet, men mer och mer utvecklades den bloggen till en "stickblogg". Även om jag då och då skrivit om annat. Succesivt har jag också fått fler och fler läsare till den bloggen och det har varit fantastiskt roligt.
Samtidigt har jag mer och mer känt en lust att börja blogga utifrån min kristna tro. Jag vill gärna ge reflektioner kring saker jag hör och läser, saker jag jag gjort, livet i församlingen och i den ekumeniska kommunitet där jag är med etc.
Jag har funderat mycket och kommit fram till at jag skall göra det i en separat blogg. Jag tycker egentligen att tron är en del av hela mitt liv och inte något som går att frikoppla från allt annat jag gör, men jag tror ändå att det blir bra att göra så här, så kan den som läser välja. Är man intresserad både av kristen tro och av stickning så kan man ju läsa båda.

Så välkommen hit till "Signe och Livet". Min tanke är att skriva om min relation till Livet med stort L, han som sa att han är "Vägen, Sanningen och Livet"...

1 kommentar:

  1. Låter som ett klokt beslut tycker jag :) Ska bli spännande att läsa mer om DIG och dina tankar, även som stickning så klart är intressant :)) Lycka till med den nya bloggen! Kram Anette

    SvaraRadera