lördag 7 november 2009

Helgen som gått...


...har jag bland annat:

Scrapbookat cirka 35 julkort:



Jag misströstade ett slag, för det var lite pilligt. Men fina blev dom, så jag är glad att jag inte gav upp.

Jag har stickat ett par dockvantar:



Samtidigt löste jag en väns julklappsbekymmer och en liten docka slipper frysa i jul...

Jag har predikat:



Jag gör det ibland när vår pastor är ledig. Temat för söndagen var Herrens Moder och jag pratade därför en del om Maria. Därför visar jag också den bild som jag också visade i kyrkan igår, min favoritikon. Den föreställer den första pingsten och har Maria i centrum. Orginalet finns på Bjärka Säby.

Tagit en skön vinterpromenad:



Skönt att få lite ljus när dagarna är så korta...

Sammantaget en helt ok fjärde adventhelg!

- Signe bloggar från mobilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar